Välkommen till Glenns NNIF-gym blogg! - nnifglenn.blogg.se

nnifglenn.blogg.se

Glenn bloggar om NNIF's gym och styrketräningsskola

Välkommen till Glenns NNIF-gym blogg!

Publicerad 2012-10-07 23:24:00 i Träningsskola

Välkommen till min blogg om NNIF's gym och styrketräningsskola
 
Här hade jag tänkt lägga upp schema och innehåll för aktiviteter, posta länkar, videos, bilder med mera.
 
Nästan varje gång jag är på gymmet är det någon som frågar mig om tips på utförande av en viss övning, streching eller ja nästan vad som helst. Inspirerad av detta tänkte jag dra igång "styrketräningsskola" på gymmet! Alla medlemmar är välkomna, nybörjare som superavancerade!
 
Jag är långt ifrån utbildad eller expert, men har styrketränat till och från i 10år och det är en av mina största hobbies. Jag spenderar mycket tid på gymmet, minst 10 timmar i veckan och läser mycket om styrketräning.
 
Meningen med denna styrketräningsskola är inte att jag först och främst skall ha instruktioner och bli allas personliga tränare utan snarare främja gemenskapen och träningsintresset hos oss som tränar på gymmet samt bolla idéer och tips med varandra. Forum kanske är den beskrivningen på vad jag vill försöka uppnå med detta.
 
Mestadels kommer jag själv att hålla i det hela men ska bjuda in några fler som tränar regelbundet på gymmet. Om du som läser detta har tips och förslag samt skulle kunna tänka dig att hålla i något själv så hör bara av dig!
 
Till att börja med så kör jag detta Tisdag och Torsdag kvällar, kl 20 - 21 i första hand, exakt schema anslås här allt eftersom
 
De saker jag tänkte ta upp är:
 
- Styrketräningens grunder och förslag på träningsprogram och övningar, för nybörjare och gymråttan.
 
- Styrkelyft (bänkpress, marklyft, knäböj)
 
- Varianter på bänkpress, knäböj och marklyft
 
- Konditionsträning med skivstång = Skivstångskomplex
 
- Hur man använder utrustningen på gymmet (i synnerhet den man kanske inte ser på alla andra gym)
 
- Rörlighet, stretching och skadeförebyggning
 
- Kost och näringslära (Nicklas?)
 
- Tyngdlyftning och Crossfit (Kim?)
 
- Muskler man glömmer att träna
 
 
Min e-mail är [email protected], mitt nummer är 073 968 03 52, ni når mig även på [email protected]
 
Välkomna!
/ Glenn, gymförman och ordförande NNIF

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela